2011年12月25日 星期日

Why All In Your Name

有些話也許永遠不說
會比較好

會比較好吧...






-




聖誕節
Michael Jackson送給我們的一個禮物

 In Heaven...


2002年在邁阿密的Middle Ear Studios錄音室錄製實況
(written by Barry Gibb and Michael Jackson)
在聖誕夜前放出的完整MV






All In Your Name
一切因你之名

[Barry]

Now I got a mission
the story unfolds
what the wise men have told you, is already known
that a woman and a man
should go by the plan
and we find out how we can fly

現在我有了一個使命
故事展開
智者告訴過你的事情,已眾人皆知
女人和男人
應該謹隨宿命
我們會找到飛翔的辦法

There's just one religion
One family of love
We suffer the children
As God cries above
And the giving, not the taking,
With hearts open wide
and it looks like we fall
And it burns like a flame
Any ground that I claim

只有一個教派
只有一個愛的家庭
我們讓孩子們受苦
上帝便在天上哭泣
奉獻,而不是索取
讓心靈大開
似乎我們在墮落
似乎燒灼如火焰
所有我所占領的領地啊

So what is my life
If I don't believe
There is someone to watch me
Follow my dreams
Take all my chances, like those who dare
And what of our world
What does it become
When the damage is done
And you held out, you said no, you stand up

若無信仰
我的生命有何意義
會有人注視著我
跟隨我的夢想
像膽大者那樣賭上一切
我們的世界將會怎樣
它將變成什麼模樣
當它已被毀壞
你還要堅持,你還要說不,你還要站起身來

[Michael]

Only God knows
That it's all in the game
It's all in your name
Carry me, to the gates of paradise
They're the same
It's all in your name

只有上帝知道
一切皆在棋局
一切皆以你的名義
帶著我,去到天堂之門
他們都相同無異
一切皆以你的名義

[Barry]

Look to Heaven
An angel of peace
To love and protect us
Through all of our tears
And the gateway to peace
It stands open wide
And it looks like we fall
And it burns like a flame
Any ground that I claim

望向天空
和平的天使
將愛護我們
穿越我們所有的淚水
有一道通往和平之門
大開著
似乎我們在墮落
似乎燒灼如火焰
所有我所占領的領地啊

So what is my life
If I don't believe
There is someone to watch me
Follow my dreams
Take all my chances, like those who dare
And where is the peace
We're searching for
Under the shadows of war
Can we hold now, and stand up, and say no

若無信仰
我的生命有何意義
會有人注視著我
跟隨我的夢想
像膽大者那樣賭上一切
我們一直搜求的和平在哪裡?
在戰爭的陰影下
我們能堅持住嗎?能站起來嗎?能說不嗎?

[Michael]

Only God knows
That it's all in the game
It's all in your name
Follow me, to the gates of paradise
They're the same
It's all in your name

只有上帝知道
一切皆在棋局
一切皆以你的名義
跟著我,去到天堂之門
他們都相同無異
一切皆以你的名義

[Barry]
We are the ones ???
Love you, and understand you
People lying on an interesting
??? we hold on

我們是(?)
愛你,理解你
人們躺在一塊有意思的(?)
(?)我們堅持住

 [Michael]
It's over
結束了

[Barry]
do we all know???
我們都知道嗎?

[Michael]
It's over
結束了

[Michael]
see? but it's ????
看到了嗎?但???

[Barry]
It's all in your name
一切皆以你的名義

[Michael]
It's all in the game
It's all in your name
Follow me through the gates of paradise
They're the same (Yeah Yeah, Yeah Yeah)

一切皆在棋局
一切皆以你的名義
跟著我,穿過天堂之門
他們都相同無異

It's all in the game
It's all in your name
Follow me through the gates of paradise
They're the same
They're the same (Yeah Yeah)

一切皆在棋局
一切皆以你的名義
跟著我,穿過天堂之門
他們都相同無異
他們都相同無異

It's all in the game
It's all in your name
Follow me through the gates of paradise
They're the same

It's all in your name

一切皆在棋局
一切皆以你的名義
跟著我,穿過天堂之門
他們都相同無異

一切皆以你的名義



-





It's all in your name
我想我是變了

很多故事
很多情節
很多想像
很多希望

只該存活在
小說裡 電影裡
不會在現實裡
我們總有一天都該認清


-




可能我個性太奇怪吧我想
有時候自己情緒還真不是我能掌握

我可能會無條件的一直對一個人好
也可能莫名其妙的對一切都厭倦
甚至有時對自己好的會排斥躲避

老實說 很迷惘
有時候不清楚自己要的是什麼
因為有時在得到的當下
我居然沒有很開心
應該說 沒有預料中的美好
為什麼?
是因為還不夠?
還是說
那其實不是自己真正所想擁有的





難道一切的一切
只是慾望在作祟
?

而在擁有的當下
那些在擁有之前
所有的美好想像
都不去付諸實現

太多位什麼了
Why...






Why (MJ Feat. 3T) 愛之惑

Why does Monday, come before Tuesday
Why do summers start in June
Why do winters come too soon
Why do people fall in love
When they're always breaking up, oh why
Why do we love if love will die
為何週一總在週二前到來
為何夏曰始於六
為何冬天開始得如此之快
為何人們總是陷入愛河
即使最後往往傷心欲絕哦,為什麼
為何我們生命中總是少不了愛情

Why does Wednesday come after Tuesday
Why do flowers come in May
Why springtime go away
Why do people fall in love
When they're always breaking up, oh why
Why do I love you tell me why
It's not like I can explain what's in my heart
為何週三總是緊隨週二而至
為何花兒在五月開放
為何春天要逝去
為何人們總是陷入愛河
即使最後往往傷心欲絕哦,為什麼
為何我如此愛你
請告訴我其中緣由
看來我無法解釋

It's just I feel a crazy pain when we're apart
I don't wanna breathe, I don't wannna think
I don't wanna learn
I don't wanna do anything
It's not like I can describe what's going on
It's just I feel I'm not alive
When you're not home
I don't wanna sleep, I don't wanna be
I just want you here beside me
Without you there's no me
為何我懷抱的給我狂亂的痛苦
當我們分別時我不願體會
我不願思考我不願去愛
我不願做任何事
看來我無法解釋到底發生了什麼
只是感到無盡的愛
當你離家時我不願入睡我食不甘味
我只想你回到我身邊
沒有你我感覺不到自己的存在

Why does Monday come before Tuesday
Why do summers start in June
Why do winters come too soon
Why do people fall in love
When they're always breaking up, oh why
Why do we love if love will die
為何週一總在週二前到來
為何夏曰始於六月
為何開始得如此之快
為何人們總是陷入愛河
即使最後往往傷心欲絕哦,為什麼
為何我們生命中總是少不了愛情

Why does Wednesday come after Tuesday
Why do flowers come in May
Why does springtime go away
Why do people fall in love
When they're always breaking up, oh why
Why do I love you tell me why
It's not like I can escape, what's in my soul
Cause without you inside my heart 
Where can I go
I don't wanna see, girl you without me
I can't go through life without you
Without you there's no me
為何週三總是緊隨週二而至
為何花兒在五月開放
為何春天要逝去
為何人們總是陷入愛河
即使最後往往傷心欲絕哦,為什麼
為何我如此愛你
請告訴我其中緣由
看來我無法擺脫這感覺
它與我的靈魂同在
正因你在我心中
我又如何能逃避
我不願去看你
沒有我陪伴沒有你我挺不下去
沒有你我感覺不到自己的存在

Why does Monday come before Tuesday
Why do summers start in June
Why do winters come too soon
Why do people fall in love
When they're always breaking up, oh why
Why do we love if love will die
Why do the rivers flow to the sea
In every flow I get your love over me, babe
Why does my heart miss your kiss
To be in love, to fall in love
Why don't I feel complete
為何週一總在週二前到來
為何夏曰始於六月
為何開始得如此之快
為何人們總是陷入愛河
即使最後往往傷心欲絕哦,為什麼
為何我們生命中總是少不了愛情
為何河流奔向大海
我渴望你的愛如河流奔向我

Why does Monday come before Tuesday
Why do summers start in June
Why do winters come too soon
Why do people fall in love
When they're always breaking up, oh why
Why do we love if love will die
為何週一總在週二前到來
為何夏曰始於六
為何冬天開始得如此之快
為何人們總是陷入愛河
即使最後往往傷心欲絕哦,為什麼
為何我們生命中總是少不了愛情

Why does Wednesday come after Tuesday
Why do flowers come in May
Why does springtime go away
Why do people fall in love
When they're always breaking up, oh why
Why do I love you tell me why
Tell me why
Tell me why
為何週三總是緊隨週二而至
為何花兒在五月開放
為何春天要逝去
為何人們總是陷入愛河
即使最後往往傷心欲絕哦,為什麼
為何我如此愛你
請告訴我其中緣由
請告訴我其中緣由



-


上一篇
寫的歌詞
一起

我把它改過了
應該是有更好
就等人家唱了

請等待

嗯 至於之前很多說會出現的歌
抱歉
我盡力去遊說了XD

誰叫我唱歌很弱呢?嘖嘖

-


我已經想清楚了
醒了

聖誕快樂
雖然我沒有什麼過節的感覺
反正這也只是365其中的一天
時間並不會比較長
怎麼過 完全取決於自己的心


-


Why do I love you tell me why?


-海楓

0 意見:

張貼留言

若是認識的朋友使用匿名 請說一下是哪位朋友哦QQ

EX: By海楓

StarCraft2

StarCraft2
╮(′~‵〞)╭ ID: Seahorse 代碼: 535